ASSIGNMENT

DR Licens

AREAS

Strategy, Branding,
Print, Visuel Identity

At my 6th semester at Brand Design I got the assignment to create a new strategy for Dr Licens, targeting young people at the age 18-26. I focused on rebranding Dr Liens, which needs to be an integrated part of the mother brand DR. The new visuals is giving DR Licens their own identity, which appears youthful and fresh.

Fokus på content, skaber værdi

Strategien for projekt blev at foksusere på DR’s indhold. I vores research og ved at tale med målgruppen, blev det klart at mange af dem ikke kender til DR’s indhold og dermed ikke kan se værdi i brandet. Vi ønskede derfor at vise målgruppen alt det DR tilbyder, i stedet for at fortælle dem det.

CONTENTFILM

For at gøre målgruppen opmærksom på alt det indhold DR tilbyder, ønskede vi at lave en contentfilm, som skulle vise målgruppen breden og dybden af DR’s indhold.

FOLDER

Vi ønskede at skabe en folder som skulle sendes til målgruppen omkring informationer om et personligt DR login. På denne måde bliver målgruppen gjort opmærksom på DR’s indhold og får derudover kontakt med Licens, på andre måder end de regninger som bliver sendt ud.

VISUEL IDENTITET